This page is hosted for free by cba.pl. Are you the owner of this page? You can remove this message and unlock many additional features by upgrading to PRO or VIP hosting for just 5.83 PLN!
Want to support this website? Click here and add some funds! Your money will then be used to pay for any of our services, including removing this ad.

Dziś jest

Herkules, Joanna,
Józef, Nikifor,
Piotr
Do końca roku zostało 306 dni.

KALENDARZ

Koło Turystyczne
"Starszaki" w Nieborowie PDF Drukuj Email
czwartek, 17 września 2015 00:00

14 września uczniowie z klasy czwartej i szóstej wraz z opiekunami wyjechali na rowerach przez Bolimowski Park Krajobrazowy do Nieborowa. Udaliśmy się na tę wycieczkę, aby korzystając z ostatnich ciepłych dni tegorocznego lata  poobserwować przyrodę a także obejrzeć Pałac Radziwiłłow  wraz z parkiem w Nieborowie.

Podróż przez las minęła nam bardzo miło i przyjemnie ponieważ słonko ładnie świeciło a las chronił nas przed silnym wiatrem.W Nieborowie dzieci mogły dowiedzieć się  w jakich warunkach mieszkali, pracowali i jaki tryb życia prowadzili możni tego świata w dawnych czasach.

Po zwiedzeniu kompleksu pałacowego wszyscy mieli okazję zakupić pamiątki z wycieczki, po czym udaliśmy się w drogę powrotną na swoich "żelaznych rumakach".

Zmęczeni, lecz zadowoleni z miło spędzonego dnia powróciliśmy do swoich domów.

W Muzeum Motoryzacji PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator

13 maja 2015 uczniowie klasy piątej i szóstej pod opieką nauczycieli udali się rowerami do Muzeum Motoryzacji w Nieborowie.

W chłodny poranek wyruszyliśmy zatem spod naszej szkoły, aby ścieżkami Bolimowskiego Parku Krajobrazowego dotrzeć na miejsce. Podczas wycieczki nie obyło się bez przygód związanych z drobnymi defektami pojazdów, którymi się poruszaliśmy.

Na miejscu dzieci z wielkim zaciekawieniem oglądały zabytkowe rowery, motocykle, samochody oraz różne przedmioty z minionej epoki.

Na zakończenie udaliśmy się do pobliskiej pizzerii aby posilić się i nabrać sił przed drogą powrotną do szkoły.

Rajd Jesieni 2014 PDF Drukuj Email
niedziela, 05 października 2014 00:00

4 października miłośnicy pieszych wędrówek z naszej szkoły wyruszyli, w ramach szkolnego koła turystycznego TRAPER, ścieżkami Bolimowskiego Parku Krajobrazowego. W tym celu udaliśmy się pociągiem do miejscowości Jesionka, skąd rozpoczęła się nasza piesza wędrówka. Idąc szlakami lasu podziwialiśmy piękno jesieni oraz pogłębialiśmy naszą wiedzę z zakresu przyrody dzięki interesującym pogadankom pani Kingi Nowak z Dyrekcji Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Łódzkiego. Miejscem docelowym wędrówki był Ośrodek wypoczynkowy SOSENKA nad rzeką Rawką, gdzie mogliśmy się ogrzać przy ognisku i zjeść ciepłą kiełbaskę. Dla wszystkich chętnych był również konkurs z wiedzy przyrodniczej o BPK, dla zwycięzców były nagrody a dla wszystkich uczestników rajdu pamiątkowe gadżety.

Rowerem na kręgle PDF Drukuj Email
czwartek, 18 września 2014 00:00

!8 września uczniowie klasy piątej i szóstej wybrali się wraz z opiekunami do Centrum Sportu i Rekreacji Classic w Skierniewicach, aby spędzić miło czas i integrować grając w kręgle. Jako że brzydzimy się nadużywania pojazdów silnikowych, które są kosztowne i niezdrowe dla środowiska, pojechaliśmy rowerami ścieżkami Bolimowskiego Parku Krajobrazowego. Pogoda była znakomita na przejażdżkę rowerem a i rozgrzewka przed kręglami niczego sobie. Po zaparkowaniu naszych stalowych rumaków udaliśmy się na kręgielnię. Zabawa była przednia, niektóre kule wydawały się strasznie ciężkie, a tor i droga do kręgli niesamowicie odległa. Pomimo kilku nieudanych rzutów, zdarzały się również na poziomie mistrzowskim przy głośnym aplauzie  graczy. Czas na zabawie z kulkami szybko jednak minął i musieliśmy popedałować do naszych domów po drodze podziwiając piękno przyrody BPK.

Świetna zabawa "U Kowala" PDF Drukuj Email
środa, 11 września 2013 15:25

We wtorek 10 września uczniowie z klasy czwartej i piątej pod opieką wychowawców udali się na swoich "stalowych rumakach " napędzanych siła mięśni do gospodarstwa  agroturystycznego " U Kowala" w Nieborowie.

Pogoda była słoneczna i jakby na zamówienie, więc sama podróż przez Bolimowski Park Krajobrazowy była przyjemnością. Mogliśmy już zaobserwować pierwsze oznaki nadchodzącej jesieni i sporą ilość miłośników grzybobrania.

W samym gospodarstwie czekało na nas sporo atrakcji. Na początku zwiedziliśmy stajnię i poznaliśmy różne rasy koni, a potem mogliśmy je karmić z ręki kawałkami jabłek. Następni wszyscy ochotnicy mogli czyścić konie i przygotować je do osiodłania. Każdy miał oczywiście okazję przejechać się konno pod opieką instruktora zarówno na niewielkim koniu huculskim jak i na dużym koniu wierzchowym.  Byliśmy również na przejażdżce po najbliższej okolicy wozem traperskim zaprzęgniętym w wóz terenowy. Dużym powodzeniem cieszył się również "plac zabaw" na którym można było pobujać  się na nietypowych huśtawkach, poskakać na trampolinie czy pozjeżdżać na "tyrolce".

Na zakończenie zjedliśmy kiełbaski pieczone na ognisku i zadowoleni choć bardzo zmęczeni wróciliśmy do swoich domów.

"Pokręciliśmy" do Nieborowa PDF Drukuj Email
środa, 26 czerwca 2013 20:27

25 czerwca uczniowie naszej szkoły z klas IV-VI wraz z dzieciakami ze Szkoły Podstawowej w Mokrej Prawej wyruszyli na wycieczką rowerową do Nieborowa.

Po obfitych nocnych deszczach droga stała się trudniejsza do przebycia niż można to było sobie wyobrazić. Na leśnych drogach czyhało na nas mnóstwo kałuż różnej wielkości i głębokości, obślizłe błotko dostarczało dodatkowych emocji a komary ponaglały wszystkich którzy mieli ochotę się na chwilkę zatrzymać. Oj nie oszczędziły nikogo i każdy z sobą przywiózł do domu oprócz miłych wspomnień, pamiątki po kąśliwych owadach i spora warstwę błota na swoich rowerach i spodniach. Jak to zwykle na wycieczkach rowerowych bywa mieliśmy atrakcje związane ze spadającymi łańcuchami i wiecznie uchodzącym powietrzem z kół, pompki rowerowe nie stygły.

W Nieborowie rozgościliśmy się w Pizzerii Oaza gdzie regenerowaliśmy siły jedząc pizze i popijając napoje. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy rezerwacie przyrody " Polana Siwica" gdzie mogliśmy wysłuchać garść interesujących informacji o tym tajemniczym i podmokłym miejscu.

Zmęczeni tą kilkugodzinną wycieczką około 13.30 wróciliśmy do swoich domów.

Mamy nadzieją, że to nie ostania wycieczka wspólnie z dziećmi z Mokrej Prawej

II Młodzieżowy Bieg Patrolowy o Puchar Dyrektora ZPKWŁ PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator

29 maja 2013 roku w Ośrodku Wypoczynkowym SOSENKA w Budach Grabskich odbył  się II Młodzieżowy Bieg Patrolowy o Puchar Dyrektora Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Łódzkiego.

Organizatorami  tej plenerowej imprezy byli - Oddział Terenowy Bolimowskiego Parku Krajobrazowego, Szkoła Podstawowa w Sierakowicach Prawych, Szkoła Podstawowa nr 1 w Skierniewicach oraz ZSSO Szkoła Podstawowa nr 5 w Skierniewicach.

W zawodach mogli wziąć udział 4-osobowe drużyny uczniów z klas IV-VI szkół podstawowych z terenu miasta i powiatu Skierniewice.

Zadaniem uczniów było przejście wyznaczonej trasy w Puszczy Bolimowskiej gdzie musieli wykazać się orientacją w terenie, umiejętnością czytania mapy, spostrzegawczością i oczywiście wiedzą przyrodniczą. Po dotarciu do mety drużyny rozwiązywały  testu wiedzy o Bolimowskim Parku Krajobrazowym.

Po zaciętych i wyrównanych zmaganiach I miejsce i  Puchar Dyrektora ZPKWŁ zdobyła drużyna z naszej szkoły w skład której wchodzili uczniowie klasy IV: Marcelina Paradowska, Julia Paradowska, Michał Filipek i Łucja Michalak.

II miejsce i Puchar Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. H. Sienkiewicza w Skierniewicach zajęła drużyna ze Szkoły Podstawowej w Makowie,

III miejsce i Puchar Dyrektora Szkoły im. M. Konopnickiej w Sierakowicach Prawych, po dogrywce z inną drużyną z naszej szkoły, zdobył zespół  ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Skierniewicach.

Gratulujemy wspaniałego sukcesu.

Poniżej filmik i galeria z zawodów.

Biwak Integracyjny "Maków 2013" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator

17 i 18 maja cześć uczniów z klas starszych udała się do sąsiedniej gminy, aby uczestniczyć w biwak integracyjnym wraz z uczniami miejscowej szkoły.

Wspólną integrację rozpoczęto od zabawy terenowej po Makowie. Uczniowie musieli odnajdować informacje ukryte w terenie na których napisane było gdzie mają się udać w dalszej kolejności. Po powrocie na teren szkoły w małych grupach mieli zadanie narysować plan okolicy którą przeszli.

Następnie wszyscy przy ognisku usmażyli kiełbaski i udali się na dyskotekę.

Następnego dnia po śniadaniu uczniowie poszli na pobliski "Orlik", gdzie odbyły się zajęcia sportowe.

Wspólne biwakowanie zakończyło się o godzinie 11.

Dziękujemy za gościnę Szkole Podstawowej w Makowie i mamy nadzieję, że spotkamy się za rok.

Poniżej krótki filmik z biwaku.

Wycieczka przyrodnicza "Powitanie wiosny" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator

W związku z niechęcią z jaką Wiosna się w tym roku do nas wybrała, pieszy rajd  "Powitanie Wiosny" został przełożony na 20 kwietnia.

W tym właśnie dniu 11 uczniów naszej szkoły pod opieką p. Kowalczyka i wraz z innymi uczestnikami kilku skierniewickich szkół wyruszyli pociągiem do Rogowa, skąd rozpoczęli pieszą wędrówkę do Koluszek przez Olszę, Michałów, Bronowice, Tworzyjanki, Lisowice i Rochną.

Po drodze oglądali interesujące miejsca przyrodnicze takie jak: pomninki przyrody, dolinę Mrogi czy  park starodworski.

Wszyscy wrócili do domów  bardzo zmęczeni i zadowoleni, a najbardziej uważni i pilni otrzymali nagrody za zwycięstwo w konkursie z wiedzy o okolicznej przyrodzie.

Wyprawa do PAJĄKA. PDF Drukuj Email

Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów 2012spider oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

W czwartek, 4 października uczniowie klas IV-VI wybrali się wraz z opiekunami do parku linowego "Spider" w Skierniewicach. Chętni przeżyć i podniesienia adrenaliny uczniowie przybyli na miejsce w dwóch grupach. Jedna grupa autobusem a druga rowerami .

Grupa cyklistów, aby dobrze rozgrzać się przed wspinaczką, pojechała dłuższą drogą- przez Las Zwierzyniecki, gdzie na krótko zatrzymała się przy grobie rozstrzelanych w 1944 roku przez hitlerowców 20 mieszkańców Skierniewic, następnie Krężce i Dąbrowice.

W parku linowym wszyscy zostali wyposażeni w odpowiedni sprzęt  ochronny i przeszkoleni jak należy bezpiecznie korzystać z tras linowych.

Pozytywnych emocji było co niemiara, uczniowie walczyli ze swoimi fizycznymi słabościami i łamali psychologiczne bariery. Niektórzy tak bardzo rozsmakowali się w tej aktywności fizycznej , że zdecydowali się na powtórne przejście trasy.

Po najwyższej klasy przeżyciach wszyscy chętnie zajadali się pizzami dowiezionymi na miejsce imprezy.

Po posiłku wszyscy zmęczenia ale szczęśliwi,cali i zdrowi wrócili do domów.

Poniżej filmik z wyprawy oraz galeria zdjęć.

{gallery}2012spider{/gallery}

«pierwszapoprzednia12następnaostatnia»

Strona 1 z 2

Joomla 1.5 themes, hosting company.